2013. szeptember 3., kedd

Ha szeptember, akkor iskola

Te jó ég milyen régen nem írtam ide, a nyár hamar elszaladt. Ilyenkor nem nagyon van kedvem, ihletem horgolótűt, fonalat venni a kezembe, olyan szép az idő, a gyerekek is imádnak a kertben pancsolni, homokozni, elillant ez a pár hónap na.
Azonban elérkezett a szeptember, az iskolakezdés hónapja. Na, azért nem írtam annyira régen ide, hogy már Maja iskolakezdése legyen a téma, idén szeptemberben mi, a szülő kezdik a sulit. Apci a főiskolát, én pedig a hőn áhított tanfolyamot. Mivel mindkettőnknek volt némi kihagyásunk, ami a sulit és tanulást illeti, így azt gondoltam nem árt egy kicsit ráhangolódni. A ráhangolódást egy kis tanulósarok kialakítása jelentette,  ilyenünk ugyanis eddig nem volt. Természetesen a lehető legkevesebb anyagi ráfordítással képzeltem el, így körülnéztem, milyen alapanyagok adottak itthon.



 

Kellett egy íróasztal és némi polc. Az asztal természetesen a varrógéphez vásárolt 800 Ft-os darab, mely eleve felújítandóként került hozzánk, a polcok pedig azóta porosodtak a kamrában, amióta ide költöztünk, idáig nem találtam a helyüket a lakásban. Konzol is volt hozzájuk és csavar, meg tipli, amivel a falra lehet rögzíteni őket. Csupán néhány dologra volt szükségünk a barkácsboltból, egy fehér és egy narancssárga selyemfényű zománcfestékre és alapozóra 2in1, valamint két darab ecsetre és egy csiszolópapírra.
A felújítás igazából rendkívül egyszerű  volt, az asztalt lecsiszoltam, lemostam és lefestettem. Ha nem egyszínűre festjük a bútort, akkor nem árt némi maszkoló szalag is, bár ez inkább akkor hasznos, ha csak egy rétegben visszük fel a festéket, ugyanis, ha már megszárad a festék, akkor sajnos a szalag leszedésekor onnan is lejön a festék, ahonnan nem szeretnénk. Én ezeket a hibákat egy pici vízfestékhez használatos ecsettel korrigáltam. A polcokat, mivel eredetileg pácolva voltak még csiszolni sem kellett a festés előtt. A narancssárga festéket több rétegben kellett felvinni, ha előlről kezdhetném az egész asztalt fehérre mázolnám, majd utána rámennék egy réteg naranccsal, ahogy a polc esetében tettem. Ezzel megspórolható egy kevés festék.
Száradás után már csak fel kellett fúrni a konzolokat, hozzájuk rögzíteni a polcokat és a helyére tenni az asztalt. Ezek a feladatok Apcira hárultak. Íme a végeredmény:

 

A hatást is sikerült vele elérni, valóban ráhangolódtunk az előttünk álló feladatokra. A következő lépés egy forgószék beszerzése és felújítása lesz, amiről természetesen itt is beszámolok majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése