2013. március 28., csütörtök

Húsvétra hangolódva: Nyuszi kötött négyzetből


Szeretném bemutatni a kötött Waldorf nyuszit:


Hozzávalók:

  • akármilyen maradék fonal. Én zöld gyapjúfonalból készítettem.
  • töltőanyag, az esetemben gyapjú
  • a fonalhoz illó kötőtű
  • varrótű

A leírást itt találtam, nagyon szemléletesek a képek. Követve az utasításokat készítettem egy négyzetet simakötéssel (színén sima, visszáján fordított szemek), majd bejelöltem gombostűvel a rajzon látható pontokat és összevarrtam a megadott pontokat a megadott sorrendben:


  1. Először A és A' között kell egy ívben lazán ölteni úgy, hogy a kezdő pontnál is hagyunk egy kis fonalat, majd, ha az ív végéhet érünk, akkor a két fonálvég segítségével összehúzzuk az anyagot, kitömjük és bevarrjuk, kész a fej.
  2. A mellső lábakat a sarkokban kezdjük B-nél illetve B'-nél és addig haladunk, míg C és A, valamint C' és A' össze nem érnek. 
  3. A hátsó lábakat szintén a sarkokban kezdjük E-nél és E'-nél és addig haladunk az összevarrással, míg D és F továbbá D' és F össze nem érnek
  4. Kitömjük a lábakat és a pocakot, figyelve, hogy szép gömbölyű háta és popsija legyen a nyuszinknak
  5. Összevarrjuk a  pocakot és a két hátsó lábat néhány öltéssel a pocakhoz rögzítjük
  6. A fülhöz néhány szemet felszedünk, lekötünk sima kötéssel pár sort és egyesével fogyasztunk a sima sorok közepén, míg 3 szemig el nem érünk, ekkor a szálat áthúzva mindhárom szemen befejezzük a kötést. természetesen két fület kötünk, majd a fejhez varrjuk őket
  7. Farkincát is lehet applikálni, a leírásban valódi szőrt használnak, de ugyanúgy megállja a helyét a fonalból készült nyuszifarok is



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése