2013. március 12., kedd

Ajándékötlet: horgolt nyaklánc



Ezek a nyakláncok szintén karácsonyi ajándéknak készültek a barátnőim számára. A legjobb bennük az, hogy utána ki lehet őket egészíteni fülbevalóval, hajpánttal, karkötővel hogy a végén egy teljes szetté álljanak össze.

Az alapanyagok:

  • 100 % pamutból készült fonal. Sajnos ebből az anyagból nagyon kevés a választék a hazai piacokon, én a Catania fajtát használtam. Nem szöszöl ezért ezeket a fonalakat kifejezetten ilyen célra ajánlják.
  • gyöngyök: lehetnek fából, üvegből, műanyagból ma már rengetegfélét be lehet szerezni változatos formákban
  • töltőanyag a horgolt gyöngyökhöz: poliészter vagy gyapjú

Elkészíteni viszonylag egyszerű. Pár gömböt horgoltam 3,5-es horgolótűvel és a fenti fonalfajtával ez annyit tesz, hogy 5 szem az alapkör, majd kétszer duplázok, lehorgolok 5-6 sort és fogyasztok, ennyi az egész. Persze kitömöm a fogyasztás előtt. A lánc szemeit addig kell felszedni, amíg el nem éri a kívánt hosszúságot, a kezdő szemet érdemes a medálba hurkolni, ezzel rögzítve azt a lánchoz. Virág alakzatokból számtalan videó / leírás található a neten, kiválasztottam a számomra szimpatikusat, követtem a lépéseket, ez ennyire könnyű.
Az összeállítás úgy történt, hogy a láncsor végén hagytam  kb 10-15 cm-nyi fonalat, melyet tűbe fűztem és a tű segítségével szedtem fel a gyöngyöket a nekem tetsző sorrendben. A horgolt gyöngyöknél azért kell egy kicsit küzdeni az átjutással. Ha a felfűzéssel is készen vagyunk rengeteg fonal lóg még mindenfelé. Ezeket el kell egyenként dolgozni, ami kicsit macerás, de megéri a végeredményt látva. A horgolt gyöngyöknél ilyenkor lehet szorosabbra húzni a "lyukakat".
Ennek a láncnak a csak horgolt gyöngyökből, mintákból készített verzióját hordozós láncnak is kitűnően lehet használni. Anya nyakába, vagy a hordozó vállpántjára téve alkalmas arra, hogy a hátunkon utazó baba figyelmét eltereljük a hajunkról :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése